Nu Skin Chooses Pure Storage for Hybrid Cloud Nirvana

Cloud Block Store for AWS enables Nu Skin to achieve reliability, efficiency, and enterprise capabilities across all clouds
Nu Skin Selects Pure Storage as Data Storage Provider

Mountain View, Calif. – December 3, 2019 — Pure Storage (NYSE: PSTG), the data solutions leader delivering a modern data experience announced today that Nu Skin, a global leader in premium-quality beauty and wellness products, has chosen Pure to unify on-premises and public cloud deployments. By transitioning essential applications to the cloud using Pure’s Cloud Block Store for AWS, Nu Skin has access to real-time data to run hypothetical if-then analyses to draw insights on distributor performance and internal processes and use those insights to make critical data-driven business decisions.

“With the help of Pure Storage, we completed our cloud migration and kept the business running during our transition to AWS with no interruptions.”

Joe Sueper
VP Global Infrastructure & Operations, Nu Skin

“Running Cloud Block Store, we experienced an 80:1 data reduction, improving the performance of our critical applications and ultimately reducing costs.”

Beyond cost savings and improving application performance, the migration also allows Nu Skin to continue providing its employees with rewarding business opportunities and offering customers premium-quality products, all powered by a seamless hybrid cloud strategy.

“Pure Storage and Nu Skin are both rooted in innovation, so this partnership to enable Nu Skin’s journey to the cloud is a natural fit,” said Prakash Darji, VP and GM, Pure Storage. “As a key element of Nu Skin’s hybrid cloud transition, Cloud Block Store helps Nu Skin improve efficiencies and gain the flexibility it needs to remain competitive.”

À propos de Pure Storage

Pure Storage (NYSE: PSTG) fait gagner du temps aux experts technologiques. Pure propose une expérience moderne des données qui permet aux entreprises de bénéficier d’un véritable modèle de stockage as-a-Service entièrement automatisé, pour gérer en toute transparence leurs charges applicatives dans différents clouds. Pure est l’un des fournisseurs de solutions IT d’entreprise qui a connu la croissance la plus rapide de l’histoire, grâce à sa capacité à aider ses clients à exploiter leurs données tout en réduisant la complexité et le coût associés à la gestion de l’infrastructure sous-jacente. Et avec un score de satisfaction client certifié parmi les meilleurs recensés auprès des entreprises B2B, Pure ne cesse de s’attirer de nouveaux clients satisfaits.

Pure Storage, le logo « P », Portworx et l’ensemble des marques figurant sur la liste des marques déposées de Pure Storage sur www.purestorage.com/legal/productenduserinfo.html sont des marques déposées de Pure Storage, Inc. Tous les autres noms de marques mentionnés sont la propriété de leurs détenteurs respectifs.

Rena Fallstrom
Public Relations, Pure Storage
CONTACTEZ-NOUS
Des questions, des commentaires ?

Vous avez des questions ou des commentaires concernant des produits ou certifications Pure ?  Nous sommes là pour vous aider.

Planifier une démo

Planifiez une démo en direct et découvrez comment Pure peut vous aider à transformer vos données.

Tél. : +33 1 89 96 04 00

Services Médias : pr@purestorage.com

Pure Storage France

32 rue Guersant

FERMER
Votre navigateur n’est plus pris en charge !

Les anciens navigateurs présentent souvent des risques de sécurité. Pour profiter de la meilleure expérience possible sur notre site, passez à la dernière version de l’un des navigateurs suivants.