Pure Storage Purity 6.0 voor FlashArray biedt flexibele dataservices voor een moderne gebruikerservaring

Nieuwe functies omvatten Active Disaster Recovery, gebaseerd op nieuwe continue replicatietechnologie en uniforme block- en file-mogelijkheden

Amsterdam  – 10 juni 2020 — Pure Storage kondigt vandaag Purity 6.0 aan voor FlashArray, de nieuwste versie van Pure's belangrijkste software suite. Purity 6.0 biedt nieuwe, flexibele dataservices die zijn ontworpen voor de moderne organisatie. Ze bieden klanten een efficiënte manier om hun data op te slaan, te beveiligen, te beheren, te benaderen en in te zetten met strategische gebruiksmodellen die passen bij hun behoeften.

Purity 6.0 vereenvoudigt de moderne infrastructuur verder met een uniforme block- en file-oplossing waarmee infrastructuuruitdagingen kunnen worden aangepakt, zoals storagesilo's en onverwachte toename van storagecapaciteit, die een impact hebben op het moderne bedrijfsleven in elke sector. Met een groot aantal nieuwe flexibele datadiensten kunnen klanten direct gebruik maken van twee belangrijke nieuwe mogelijkheden - uniforme protocolondersteuning met NFS en SMB, samen met Active Disaster Recovery op basis van gloednieuwe, continue replicatietechnologie. Deze nieuwe eigenschappen vallen onder het Evergreen Storage abonnementsmodel en vereisen geen aanvullende licenties, geen extra supportkosten en de complexiteit neemt niet toe.

“Flexibele gebruiksmodellen vormen de hoeksteen van de Modern Data Experience van Pure”, zegt Prakash Darji, General Manager, FlashArray. “We hebben het enorme voordeel dat onze oplossingen speciaal voor de uitdagingen van vandaag zijn gebouwd. Ze zijn ontworpen voor enorme hoeveelheden data, om fundamenteel te kunnen upgraden zonder verstoring en om compatibel te zijn met toekomstige innovaties. Dit betekent dat onze klanten altijd direct de nieuwste tools kunnen gebruiken. Purity 6.0 is de volgende en meest logische stap in het bieden van blijvende waarde aan onze klanten. We bieden diensten die ingezet kunnen worden op een manier die het beste past bij de behoeften van de klant, op elk moment.”

De nieuwe uniforme block- en file-mogelijkheden van Pure op FlashArray besparen klanten de rompslomp en de kosten van het werken met twee incompatibele omgevingen. Deze mogelijkheden zijn ontworpen om het makkelijker te maken voor organisaties die voornamelijk met block storage werken, maar nog steeds afzonderlijke network attached storage nodig hebben of gebruiken. Hierdoor kunnen klanten alle workloads binnen de Purity-omgeving uitvoeren, gebruikmaken van dezelfde datalaag, gebruikersinterface en capaciteitspool, en profiteren van Pure’s toonaangevende globale datareductie.

Op dezelfde manier helpt de nieuwe functie voor continue replicatie, ActiveDR, klanten van Pure om hun zakelijke veerkracht te vergroten, zonder de kosten en de complexiteit van allerlei additionele software voor recovery. Deze nieuwe active-passive replicatietechnologie sluit aan op een belangrijke zakelijke behoefte door kritische toepassingen te beschermen met een near zero recovery point objective (RPO). Klanten hebben nu de mogelijkheid om gebruik te maken van synchrone, active-active replicatie met ActiveCluster, snapshot-gebaseerde asynchrone replicatie en nu ook continue replicatie, allemaal op hetzelfde Purity-platform.

Enterprises die met big data of machine learning werken, zullen die workloads nog steeds aan FlashBlade toewijzen. Maar voor andere toepassingen - en voor veel kleinere bedrijven - biedt FlashArray alles wat nodig is op het gebied van datastorage.

Purity 6.0 biedt aanvullende verbeteringen, mogelijkheden en oplossingen die klanten onmiddellijk, zonder verstoring en als onderdeel van hun Evergreen-abonnement op innovatie kunnen gebruiken. Hiertoe behoren onder andere:

• Uitbreiding van cloud back-up opties met CloudSnap voor Google Cloud Platform: als een technische preview voegt deze mogelijkheid cloud storage targets toe aan het Google Cloud Platform, terwijl Pure Storage's ruimte-efficiënte snapshots kunnen worden gerepliceerd voor offsite opslag en voor hergebruik.
  • Het categoriseren van datasets voor eenvoudigere identificatie met public volume tags.
  • Zorgdragen dat de gegevens worden beveiligd en dat de toegang wordt gecontroleerd met behulp van RSA’s twee- en multifactor authenticatie.
  • Effectief plannen van capaciteitsuitbreiding met Pure1 click-to-quote.
  • Kritieke workloads beschermen met behulp van ActiveDR met de volgende gevalideerde ontwerpen:
    – Gevirtualiseerde workloads met ActiveDR-ondersteuning voor VMware Site Recovery Manager.
    – Bedrijfskritische applicaties zoals Microsoft SQL, Oracle, SAP en MongoDB.
  • Bescherm ongestructureerde data op de nieuwe file services van Purity met de back-upoplossingen van Veeam en CommVault.

“De introductie van native filesystem-ondersteuning op FlashArray zal een groot voordeel zijn voor zowel bestaande als nieuwe klanten van Pure Storage,” zei Eric Burgener, research vice president van IDC. “Nu kunnen klanten op een kosteneffectieve manier meerdere file servers consolideren op dit uniforme storageplatform. Zij krijgen dan de all-flash prestaties, het gebruiksgemak en de onderscheidende klantervaring op grond waarvan de leverancier de afgelopen tien jaar zijn reputatie heeft opgebouwd met block-gebaseerde workloads.”

Over Pure Storage

Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten

Gartner September 2019 Magic Quadrant for Primary Storage.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie:

Check Twice, Pure Storage Persdesk,

telefoon +31 (0)23 562 82 08,

email: purestorage@checktwice.nl

Uw browser wordt niet langer ondersteund!

Oudere browsers vormen vaak een veiligheidsrisico. Om de best mogelijke ervaring te bieden bij het gebruik van onze site, dient u te updaten naar een van deze nieuwste browsers.