Pure Storage tweede generatie FlashArray//C maakt all-flash toegankelijker en maakt hybride oplossingen overbodig

Allereerste all-QLC array van enterpriseklasse biedt duurzaamheid, consistente performance en aanzienlijk lagere kosten voor capaciteitsintensive workloads

Amsterdam – 26 augustus 2020 – Pure Storage kondigt vandaag de tweede generatie aan van FlashArray//C die de kosten van het draaien van capaciteitsgeoriënteerde workloads fors verlaagt, waardoor legacy hybride disk arrays niet langer nodig zijn. De allereerste all-QLC storage array in de markt, FlashArray//C, is gebouwd op Pure’s DirectFlash-technologie om de mogelijkheden en performance van enterpriseklasse te bieden. Het is de volgende stap in het realiseren van Pure’s visie om flash mainstream te maken voor elke toepassing via het gehele portfolio aan producten en oplossingen.

Om de uitdagingen van vandaag aan te gaan, moeten ondernemingen zich richten op zowel innovatie als operationele efficiency. Hierdoor kan menselijk en financieel kapitaal vrijkomen om te investeren in een IT-landschap dat aan nieuwe eisen voldoet. Maar tot nu toe zijn IT-organisaties vanwege economische en performance-uitdagingen van legacy storage gedwongen om onderscheid te maken tussen prestatiegerichte workloads en alle andere workloads. Met als resultaat dat datacenters te kampen hebben met complexiteit en incompatibiliteit met onnodige hardware-, software-, onderhoud- en trainingskosten.

Met de tweede generatie FlashArray//C, breidt Pure de voordelen van QLC uit door als eerste en enige een all-QLC flash-array te leveren - ruwe QLC (quad level cell – 4 bits per geheugencel) is getransformeerd in een zeer duurzaam medium, terwijl de kosten 30% lager zijn dan hybride storage arrays van dezelfde omvang. FlashArray//C is beschikbaar met 24.7TB QLC DirectFlash-modules en met 49TB modules, de grootst beschikbare op de markt die de laagst mogelijke total cost of ownership bieden. Dit maakt all-flash toegankelijk voor toepassingen die voorheen moesten terugvallen op harde schijven of op inefficiënte hybride oplossingen. Voorbeelden zijn backup- en dataprotectie, test- en ontwikkelomgevingen en workloadconsolidatie.

Moderne bedrijven eisen snelle en betaalbare toegang tot alle data, of het nu gaat om bedrijfskritische of capaciteitsgerichte workloads en applicaties. Het FlashArray-portfolio van Pure vereenvoudigt en stroomlijnt de IT-activiteiten aanzienlijk. Klanten kunnen nu al hun data opslaan op één flexibel platform voor dataservices - met all-QLC FlashArray//C voor capaciteitsgerichte workloads en FlashArray//X voor performance-intensieve workloads, en in de cloud met Cloud Block Store. Met dataservices op het FlashArray-platform kunnen zij snel en eenvoudig toegang krijgen tot data en deze data beheren en beveiligen voor meerdere workloads en locaties, alsook voor clouds. Door data voor toepassingen die een hoge capaciteit nodig hebben (zoals backup stores en workloadconsolidatie) te combineren met toepassingen die hoge performance vereisen (zoals cloud-native databases) en deze op één plaats te bundelen, kunnen organisaties businesswaarde realiseren door krachtige analyses op hun hele platform uit te voeren, met gemeenschappelijke API's, monitoring en ondersteuning.

“Onze kosteneffectieve oplossing met hoge capaciteit lost een groot probleem voor klanten op: het wegnemen van de complexiteit van storage door het leveren van een compleet platform dat aan al hun eisen voor datastorage voldoet”, zegt Scott Baker, Vice President of Product Marketing, FlashArray, Pure Storage. “Met de tweede generatie FlashArray//C laten we wederom het belang zien dat we hechten aan innovatie. We maken de voordelen van flash toegankelijker voor een breder scala aan toepassingen, met een economisch voordeel waardoor hybride storage snel tot het verleden zal behoren.”

FlashArray//C is een van de snelst groeiende producten in het portfolio van Pure. Het stelt klanten in staat om de werklast te consolideren en de storage te vereenvoudigen met een consistente en op kosten concurrerende all-flash performance. Het vervangen van harde schijven en hybride systemen door FlashArray//C verlaagt de kosten voor rackspace, stroom, koeling, operaties en onderhoud. Dankzij de beschikbaarheid van goedkope storage met hoge capaciteit kunnen ondernemingen hun IT-resources anders inzetten, niet meer voor routinewerkzaamheden maar voor het leveren van nieuwe diensten.

“Met deze aankondiging krijgen de partners van Pure een grote voorsprong op de concurrentie. Voorheen moesten bedrijven kiezen voor welke tier 1-toepassingen en workloads ze all-flash wilden inzetten. Daardoor konden zij niet ten volle profiteren van de snelheid en kostenefficiënte flash performance. Dankzij de QLC-verbeteringen aan FlashArray//C kunnen partners met hun klanten samenwerken om sneller te testen en te ontwikkelen, sneller back-ups te maken en te herstellen en de workload sneller te consolideren. Hierdoor kunnen klanten zich weer concentreren op innovatie. Partners kunnen hun klanten eenvoudig laten overstappen op een all-flash datacenter en langdurige, voor beide partijen voordelige relaties creëren,” zegt Matthieu Brignone, VP Pure Storage, EMEA partners.”

Pure's FlashArray//C levert:

• Compromisloze bedrijfservaring: Net als alle producten in de FlashArray-familie is de all-QLC FlashArray//C gebouwd voor meer dan 99,9999 procent beschikbaarheid met Pure1® cloud data management, API-automatisering en AI-gestuurde predictive support. QLC van enterpriseklasse biedt consistente duurzaamheid en blijvende performance, zonder dat Storage Class Memory (SCM), software om geheugenslijtage te monitoren en overprovisionering nodig zijn.
  • Naadloos platform voor alle workloads: Organisaties kunnen FlashArray//X en FlashArray//C inzetten als een complete oplossing voor al hun toepassingen die performance en capaciteit vereisen, waardoor minder personeel en training nodig is en de IT-flexibiliteit toeneemt doordat organisaties voor alle workloads hetzelfde storage-besturingssysteem kunnen gebruiken. Alle data, workloads, operationele controles en rapporten zijn beschikbaar via één enkel scherm.
  • Duurzame en flexibele gebruiksmodellen: FlashArray//C is van meet af aan opgebouwd tot Evergreen™ met niet-verstorende hardware- en software-upgrades. Ook datamigraties zijn niet nodig, wat een kosteneffectieve manier is om de infrastructuur te onderhouden voor de duur van een decennium of langer. Pure-as-a-Service, biedt klanten een cloudervaring dankzij betalen voor gebruik.

De tweede generatie FlashArray//C is vanaf vandaag beschikbaar. Meer informatie over hoe organisaties de voordelen van FlashArray//C kunnen benutten is te vinden op de website van Pure.

Over Pure Storage

Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Pure Storage in de rapporten van analisten:

Gartner September 2019 Magic Quadrant for Primary Storage.

Voor meer informatie:

Check Twice, Pure Storage Persdesk,

telefoon +31 (0)23 562 82 08

e-mail: purestorage@checktwice.nl

Uw browser wordt niet langer ondersteund!

Oudere browsers vormen vaak een veiligheidsrisico. Om de best mogelijke ervaring te bieden bij het gebruik van onze site, dient u te updaten naar een van deze nieuwste browsers.